جستجو
Close this search box.
راه مقابله با گلو درد

چهار روش درمانی گلو درد

یکی از مشکلات اساسی و دردناک در اثر ابتلا به کرونا، آلرژی و سرماخوردگی گلو درد می‌باشد. این درد می‌تواند تا جایی ادامه پیدا کند که حتی خوردن و نوشیدن را هم دردناک و دشوار کند. برای رفع حل این مشکل می‌توانیم از بعضی نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها استفاده کنیم. اما باید دقت کرد که این خوراکی‌ها باعث تحریک گلو درد نشود.

غلات صبحانه‌ای

غلات صبحانه‌ای یا اوتمیل که دارای بافت نرمی می‌باشند و به راحتی بلعیده می‌شوند از گزینه‌های بسیار مناسب برای تسکین گلودرد است. ویژگی مهم این نوع خوراکی‌ها این است که تحریک پذیری گلو را کاهش می‌دهد. همچنین اوتمیل دارای مواد مغذی بسیاری است که هم برای حفظ سلامتی و هم برای درمان و کاهش التهابات بدن کمک کننده است. همچنین می‌تواند انرژی مطلوبی را برای بدن فراهم کند.

ماست

یکی دیگر از مواد غذایی که بافتی نرم دارد و می‌تواند برای التیام گلو درد مفید باشد ماست می‌باشد. ماست هم دارای مواد مغذی بسیاری است که می‌تواند در هنگام مریضی به حفاظت از سلامتی بدن و همچنین التیام درد گلو کمک کند. کلسیم و پروتئین از ترکیبات اصلی در ماست می‌باشد. ماست پروبیوتیک انتخاب بهتری است چرا که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بیشتری کند و همچنین باعث تعادل در میکروبیوم روده شود و از رشد باکتری‌های مضر جلوگیری کند.

سوپ مرغ

صرف غذاهای گرم و آبکی می‌تواند بسیار به درمان و تسکین گلو درد کمک کند. سوپ مرغ غذایی بسیار مناسب برای از بین بردن گلو درد است و باعث کاهش چشمگیر تحریک پذیری گلو می‌شود. سوپ مرغ به علت داشتن مقداری زیادی از سدیم می‌تواند یکی از بهترین منابع برای تامین الکترولیت‌های بدن می‌باشد. در هنگام گلو درد سوپ مرغ آب و الکترولیت‌های بدن را تامین می‌کند.

بستنی یخی

بسیاری از پزشکان برای تسکین گلو درد بستنی یخی و انواع بستنی دیگر را توصیه می‌کنند. بستنی‌ها دمای پایانه‌های عصبی نهفته در گلو را کاهش دهند که باعث پایین اوردن سینگال‌های درد می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا