جستجو
Close this search box.

اقدامات صورت‌گرفته در بیژن برای مقابله با کرونا

از همان روزهاي اول شيوع کرونا مديريت بيژن براي حفظ سلامت و آرامش رواني کارکنان  تمهيدات لازم را اتخاذ نموده و دستورات لازم را براي حفظ سلامت خانواده بيژن ابلاغ نمودند، از جمله:
1- کنترل کارکنان در بدو ورود و سنجش دماي بدن از اولين اقدامات پيشگيرانه بود که هر روز و بدون وقفه انجام مي‌پذيرد . اين کنترل شامل ميهمانان و مراجعه‌کنندگان نيز مي‌شود.
2- کليه اماکن و محل‌هاي رفت‌و‌آمد پس از خروج کارکنان  ضدعفوني مي‌گردد تا صبح روز بعد کليه محيط‌ها براي فعاليت جديد سالم باقي بماند.
3- در کوتاه‌ترين مدت دستگاه‌هايي که با پدال پا و بدون دخالت دست الکل را افشانه مي‌کند در قسمت‌هاي مختلف قرار گرفت.
4- در جلسات دستکش و ماسک و ساير ملزومات در اختيار کارکنان قرار گرفت تا با استفاده آن‌ها احتمال خطر کاهش يابد.
5- توصيه به فاصله‌گذاري لازم در مواجهه کارکنان و در همايش و ساير اجتماعات به دقت رعايت مي شود.
6- عرضه الکل در تعاوني شرکت جهت استفاده در ساير اماکن اعم از داخل خودرو و منزل.
تمام اين تمهيدات براي سلامتي شما در نظر گرفته شده است. به ياري خداوند و همکاري شما تا کنون ابتلاي به بيماري در مجموعه بيژن کنترل شده است، اما سلامت مجموعه نياز مستمر به هم‌فکري  کليه کارکنان عزيز دارد. حتي يک نفر هم مي تواند سلامت مجموعه را به مخاطره اندازد. لذا تاکيد مي‌شود که همواره موارد تاکيد شده بهداشتي را رعايت نموده و از بکارگيري توصيه‌ها غفلت نورزند. سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده است اگر مي‌خواهيم جلوي شيوع بيماري کوويد-19 گرفته شود، همه بخش‌هاي جامعه، از جمله کسـب‌وکارها وکارکنان بايد بيش از پيش متوجه باشند. اقدامات کم‌هزينه زير مي‌تواند به پيشگيري از شيوع عفونت مانند سرماخوردگي، آنفولانزا و عفونت‌هاي دستگاه گوارش در محل کار کمک کند و از مشــــتريان، پيمانکاران و کارکنان محافظت کند. کارکنان بايد اين اقدامات را همين حالا آغاز کنند، حتي اگر کوويد- 19هنوز به محل زندگيشـــان نرسيده باشد. کارکنان مي‌توانند تعداد روزهاي کاري از دست رفته بر اثر بيماري را کاهش دهند و در صورت ظاهر شدن کوويد-19 شيوع آن را متوقف و يا کند کنند.
رعايت موارد ذيل ضروري است:
اطمينان حاصل کنيد که محيط کار شما تميز و بهداشتي است.
سطوح (مانند ميز و صندلي) و اشياء (مانند تلفن و کيبورد) بايد به صــورت مرتب با مواد ضدعفوني‌کننده پاک شوند.
ترويج شستشوي منظم و کامل دستان در ميان کارکنان، پيمانکاران و مشتريان
استفاده از محلول‌هاي ضدعفوني‌کننده دست که در مکان‌هاي مناسـب محل کار قرار دارد. اطمينان حاصـل کنيد که محلول‌ها به شکل مرتب شارژ مي‌شوند. درصورت نياز به مسئول مربوطه اطلاع دهيد.
پوسترهاي ترويج‌کننده شستشوي دست در محل کار نصـب کنيد.
اين کار را با ساير اقدامات مانند ارائه راهنمايي توسط کارشناسان بهداشت محيط و برگزاري جلسات آموزشي به منظور آموزش روش صحيح شستشوي دست و ترويج آن همراه کنيد. مطمئن شويد که کارکنان، پيمانکاران و مشـتريان به مکان‌هاي شسـتشــوي دست با آب و صابون دسترسي دارند.
بهداشت مناسب تنفسي را در محيط کار ترويج کنيد. اطمينان حاصل کنيد که ماسک تنفســي و يا دستمال کاغذي در محيط کار دردسترس افرادي که دچار آبريزش بيني و سرفه، مي‌شوند قرار دارد، همچنين سطل زباله دردار نيز براي محل کار فراهم کنيد.
کارکنان، پيمانکاران و مشــــتريان خود را آگاه سازيد که اگر کوويد-19 شيوع پيدا کند، همه افراد حتي آن‎ها که دچار سرفه وتب خفيف (37٫3 يا بالاتر)مي‌شوند بايد در خانه بمانند و يا دورکاري کنند. اگر افراد مجبور به اسـتفاده از داروهاي سـاده مانند پاراســتامول/ استامينوفن، ايبوپروفن يا آسـپرين شـوند که ممکن اسـت علائم عفونت را پنهان کنند، نيز بايد در منزل باقي بمانند.