جستجو
Close this search box.

در امارات با محصولات بیژن همراه شما هستیم

بیژن در کنار توجه به ذائقه و سلیقه مصرف‌کنندگان داخلی، به بازارهای جهانی نیز توجه دارد و از آنجایی که محصولات بیژن واجد استانداردهای جهانی است، ورود به این سطح و صادرات به کشورهای مختلف، راهی هموار برای محصولات غذایی بیژن است. البته مهم‌تر از همه این‌ها، اعتماد مصرف‌کنندگان داخلی است که باعث شد این بار بیژن به بازارهای کشور های حوزه خلیج فارس راه یابد و طعم زندگی به امارات هم برسد.
این اتفاق و فتح بازارهای کشورهای همسایه را نباید تنها یک موفقیت داخلی برای بیژن دانست و می‌توان آن را در ادامه سیاست‌های کلان کشور تفسیر کرد که تاکید زیادی به توسعه صادرات غیرنفتی است. ما نیز در مجموعه خود، بخاطر موقعیت جغرافیایی کشور، از یک سو، و از سویی دیگر بازار مصرف مهمی که در کشورهای همسایه‌مان وجود دارد، به کشورهای عربی، توجه ویژه داشته و در گام اول، به بازارهای کشور امارات متحده عربی وارد شدیم این ورود، متناسب با نیاز کشور مقصد و  پتانسیل‌های تولیداتی و صادراتی خود بوده است.
امارات متحده عربی، کشوری در جنوب‌غربی قاره آسیا است. این کشور از سال 1994 عضو موافقتنامه عمومی تعرفه و تجارت و از سال 1996 به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمده است. کشور امارات در سال 2016، حدود 1.4 درصد از کل واردات جهان را به خود اختصاص داده و بنابراین بازار مصرف قابل توجهی با جمعیت حدود 9 میلیون نفری در مرزهای جنوبی کشور قرار گرفته است. همچنین بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، امارات متحده عربی پس از چین، دومین مقصد صادراتی ایران است که حدود 17 درصد از صادرات ایران را در برگرفته است. به همین دلیل بود که امارات، به عنوان مقصد بعدی محصولات غذایی بیژن در نظر گرفته شد. ضمن آنکه با توجه به چشم انداز رشد اقتصادی مثبت کشور امارات طی سال‌های آینده، پیش‌بینی رشد حجم واردات کالایی و همچنین حجم و تنوع بالای کالاهای وارداتی این کشور، این بازار، مقصد جذابی برای کالاهای صادراتی بیژن است. از جانب آن‌ها نیز این تمایل وجود دارد، چراکه از سلامت محصولات غذایی بیژن اطمینان پیدا کرده‌اند. این در حالی است که کنترل‌های بهداشتی وزارت کشاورزی ، غذایی و دامی امارات، بر واردات محصولات غذایی کشورهای ترکیه، مصر، اردن، یمن، عمان و لیبی، به دلیل بالا بودن بقایای سموم شیمیایی شدت گرفته است و همین اتفاق، فرصتی برای ما پدید آورد.
نتیجه همه این تلاش‌ها و پیگیری‌هایمان به اینجا رسید که هم اکنون در امارات متحده عربی با محصولات بیژن همراه شما هستیم و در ادامه نیز قول می‌دهیم که نه تنها از کیفیت محصولات خود نکاهیم، بلکه با ارائه کیفیتی بین‌المللی، بتوانیم با برندهای جهانی رقابت کنیم و ارزش محصول ایرانی را بیرون از مرزهای جغرافیایی اثبات کنیم.