جستجو
Close this search box.
طرز تهیه ران مرغ با ذرت خامه‌ای

طرز تهیه ران مرغ با ذرت خامه‌ای

این غذا یک شام ساده بوده که در یک تابه طبخ شده و شامل ران‌های ترد مرغ است که روی بستری از ذرت خامه‌ای مخملی پخته می‌شوند.

مواد لازم برای تهیه ران مرغ با ذرت خامه‌ای:

  • ذرت
  • خامه
  • پنیر پارمزان
  • آرد
  • نمک و فلفل
  • شیر
  • مرغ کره

طرز تهیه ران مرغ با ذرت خامه‌ای:

بهترین راه برای تهیه این غذا این است که همه چیز را در یک تابه چدنی بپزید و سپس آن را در فر بگذارید تا مرغ بپزد و ترد شود. اگر تابه چدنی ندارید، یک تابه مخصوص اجاق گاز این کار را انجام می‌دهد.

ابتدا با ران قهوه‌ای شدن ران مرغ شروع کنید و سپس ذرت خامه‌ای را با استفاده از مقداری چربی که در ماهیتابه ریخته است درست کنید. برای خامه‌ای ترین نتایج، شیر را با یک قوطی ذرت و یک مکعب بولون مرغ برای طعم مخلوط کنید.

پس از آماده شدن ذرت خامه‌ای، ران مرغ دوباره به تابه برمی‌گردد.

مراحل تهیه ران مرغ با ذرت خامه‌ای:

فر را روی 350 درجه فارنهایت گرم کنید.

قهوه‌ای شدن ران‌های مرغ: ران مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید. روغن زیتون را در یک تابه بزرگ چدنی (یا ماهیتابه مقاوم در فر) ، روی حرارت متوسط تا زیاد گرم کنید تا براق شود. ران مرغ، پوست را به سمت پایین، و هر طرف 2-3 دقیقه قهوه‌ای کنید تا قهوه‌ای طلایی شود. از روی حرارت برداشته و ذخیره کنید.

شیر را آماده کنید: در حالی که ران مرغ در حال قهوه‌ای شدن است، شیر، آب مرغ و یک قوطی ذرت (آبکش) را در شیشه مخلوط کن مخلوط کنید تا یکدست شود.

تهیه ذرت خامه‌ای: بعد از اینکه ران مرغ را برداشته‌اید، شعله را روی متوسط قرار دهید و تمام چربی مرغ را به جز 1 قاشق غذاخوری بردارید. کره را اضافه کرده و پیاز و سیر را تفت دهید تا معطر شوند و نرم شوند. سپس ، آرد را اضافه کرده و هم بزنید، بگذارید کمی بپزد تا طعم آرد خام از بین برود.

مخلوط ذرت شیر ذخیره شده را به آرامی در تابه بریزید و مرتباً هم بزنید تا غلیظ شود. خامه سنگین، ذرت باقی مانده، کمی نمک و فلفل و پنیر پارمزان را به آن اضافه کنید، خوب مخلوط کنید. برای چاشنی بچشید و در صورت لزوم نمک و فلفل را تنظیم کنید. از روی حرارت بردارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا