جستجو
Close this search box.
طرز تهیه پولکی

طرز تهیه پولکی

پولکی یکی از سوغاتی‌های دوست داشتنی و معروف شهر اصفهان است که همراه با چای طعم بسیار مطلوبی داشته و می‌توانید نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه پولکی

  • پودرقند 250 گرم
  • آب 2 لیوان
  •  هل 5 عدد
  •  زعفران دم‌کرده 2 قاشق غذا خوری
  •  پودر گل محمدی 1 قاشق غذا خوری
  •  کنجد 1 قاشق غذا خوری
  •  پودر لیموعمانی 1 قاشق غذا خوری

مراحل تهیه پولکی

ابتدا پودر قند را داخل ظرف بریزید و سپس دانه‌های هل را با گوشت‌کوب کمی بکوبید و به همراه آب به پودر قند خود اضافه کنید، ظرف را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید پودر قند در آب کاملا حل شود، سپس اجازه دهید چند دقیقه بجوشد.

کمی صبر کرده تا شربت کمی سرد شود  و بعد از آن با استفاده از یک صافی شربت پودر قند خود را صاف کنید.

شربت پودر قند را دوباره  بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید تا غلیظ شده و حالت شهد گونه به خود گیرد؛ وقتی شهد شما به غلظت دلخواه رسید شعله زیر شهد پولکی خود را خاموش کرده و آن را درون چند کاسه کوچک ریخته و بدین ترتیب آن را به چند قسمت مختلف تقسیم کنید و داخل هر کاسه طعم دهنده دلخواه خود را اضافه کنید به این صورت که درون هر کاسه یکی از طعم دهنده‌های ذکر شده در دستورالعمل (پودر لیمو عمانی،  پودر گل سرخ، زعفران دمکرده و کنجد ) را ریخته و کاملا با شهد درون کاسه مخلوط کنید.

سپس در این مرحله سینی فلزی مناسبی را انتخاب کرده و سینی را با کمی روغن یا کره کاملا چرب کنید شهدهای درون کاسه را به صورت جداگانه بر روی سینی بریزید و به اندازه‌ ضخامت دلخواه بر روی سینی پهن کنید و بعد از آن با استفاده از یک قاشق شهدهای خود را به صورت قطعه‌های کوچک و جدا از هم بر روی سینی بریزید.

بعد از اتمام این کار اجازه دهید تا پولکی‌های شما کاملا خشک شود سپس آن‌ها را از سینی جدا کرده و با دست به قطعات کوچک‌تری خرد کنید. در این مرحله پولکی‌های شما کاملا آماده است می‌توانید آن‌ها را درون ظرف مناسبی ریخته و میل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا